1. DE
  3. SLO
  4. HRV
Instrument pretpristupne pomoći SI EU HR

Gdje se nalazim: Početna » Biciklističke trase »  » MURA - DESNA OBALA - po goricama

MURA - DESNA OBALA - po goricama

Biciklisti u austrijskom Murecku granicu pređu preko mosta na rijeci Muri te dospiju u Sloveniju gdje nastavljaju voziti u lijevom smjeru po desnoj strani rijeke Mure. Na slovenskoj strani dođu u naselje Trate. U nastavku Vas na lijevoj strani prati rijeka Mura i dospijete u selo Vrtja vas. Poslije 2 km od početka puta u Tratama, gdje završe zgrade na lijevoj strani, staza Vas vodi s glavne ceste lijevo na manje prometnu, uređenu asfaltiranu cestu između travnjaka i polja. Važno je da se na prvom, manjem raskršću držite lijeve strane jer će Vam se pružiti pogled na turističko rekreacijski centar u naselju Zgornje Konjišče. Ukoliko se želite zaustaviti te vidjeti Oca panonskih hrastova ili možda prošetati uz uređene ribnjake, s djecom se poigrati na igralištu ili samo položiti dekicu na travu, slušati ptice te se diviti i stopiti s prirodom, to je idealno mjesto za to, te skrenite lijevo.
Nakon što pogledate ribnjake nastavite s vožnjom i u prvom križanju skrenete lijevo te nastavljate vožnju pokraj seoskog gospodarstva po lijepo uređenoj maka­damskoj cesti. Na lijevoj strani okruživati će Vas drveće dok ćete na desnoj imati polja kukuruza, pšenice, uljane repice, ječma, travnjake… Staza polako skreće desno te ćete se malo udaljiti od Mure ali već kod prvog slijedećeg domaćinstva skrenete lijevo te nastavljate po asfaltiranoj stazi. Poslije jedva 3 km vožnje između kuća i polja dolazite do križanja s glavnom cestom na kojem se možete odlučiti za kraći izlet u smjeru sela Črnci (skrenete desno). U Črncima možete pogledati dvorac Freudenau ili skrenete lijevo i nastavljate vožnju po glavnoj cesti.
Sljedeća prilika za kraći odmor nudi Vam se na slijedećem križanju (nakon 0,8 km) gdje možete skrenuti lijevo i tako se dovesti do mosta preko rijeke Mure. Tu se nalazi i manje stajalište za bicikliste.

R2-SLO-DESNOM-OBALOM

Nakon odmora vožnju nastavljate prema naselju Apače. Kad stignete u Apače na lijevoj strani pozdravlja Vas 1440. godine izgrađena crkva Marijinog uznesenja s jednom od najljepših gotičkih rozeta u Sloveniji. Ubrzo ste na glavnoj cesti gdje skrenete lijevo u smjeru Gornje Radgone. Odmoriti i okrijepiti se možete u središtu naselja Apače.

Iz naselja Apače vožnju nastavljate kroz naselja Segovci, Lutverci, pređete potok Plitvica te dođete u Podgrad. U Podgradu skrenete lijevo na državnu cestu po kojoj se vozite 0,8 km i nakon toga skrenete na Gubčevu cestu koja Vas doveze bliže Muri i mostu koji povezu­je Bad Radkersburg i Gornju Radgonu. Tako stignete u grad Gornja Radgona.
U Gornjoj Radgoni možete odabrati nastavak vožnje biciklom po glavnoj stazi ili skretanje na sporednu stazu u prekra­snu brdovitu pokrajinu gdje se možete opustiti uz poglede na vinograde i voć­njake. U kružnom toku u Gornjoj Radgoni skrenete na prvom izlazu desno (smjer Črešnjevci). Poslije slabog kilometra stići ćete do sela Črešnjevci koje je poznato po brojnim vinarima i vinotočima.
Nekoliko kilometara dalje pružit će Vam se pogled na brojna brdašca puna vinograda. Vozite se kroz Orehovce i Ptujsku cestu gdje mogu oni koji daju prednost pivu, u gostioni kraj staze popiti čašicu domaćeg piva.
Vožnju nastavljate po grebenu te se divite prirodi s vinogradima. Staza će Vas dovesti do naselja Kapelski Vrh. Vožnju nastavljate lijevo prema brdima s crkvom. Slijedi kraći spust u dolinu, polako dolazi­te do glavne staze u naselje Hrastje-Mota gdje skrenete desno te se tako priključite na glavnu stazu u smjeru naselja Veržej.

U naselju Veržej možete krenuti preko mosta na lijevi brijeg rijeke Mure te doći u naselje Dokležovje. S glavne staze iz naselja Veržej možete otići u u naselje Križevci kod Ljutomera, od glavne staze udaljeno otprilike 3 km. Vratite se natrag u Križevce ili Banovce na glavnu stazu. U Veržeju vožnju nastavljate prema naselju Banovci koje je poznato po termalnoj vodi i termama. Put nastavite pokraj termi i kroz polja dolazite u Zg. Krapje. Vozite se prema naselju Cven, a malo prije naselja Cven možete s glavne staze skrenuti lijevo (ploča Bio Mura) te se upoznate s projektom Bio Mura. Između ribnjaka uz ribički dom i gostionu nalazi se i infocentar Biomura. U nastavku slijede krajevi Cven i Mota. S glavne staze iz naselja Mota možete se odvesti u naselje Ljutomer, udaljen od glavne staze otprilike 4,5 km. Vratite se u Motu ili Raskrižje na glavnu stazu.

Biciklom se dovezete u naselje Raskrižje. Mogli bi reći da turističku ponudu stvaraju obični, jednostavni stanovnici. Temelji na bogatoj kulturnoj i prirodnoj baštini, sačuvanim običajima i navi­kama, na kulinarskim posebnostima, dobrim vinima, zanimljivoj pokrajini koja na tom području iz pomurskog svijeta prelazi u vinorodni svijet istočnih obronaka Slovenskih gorica. Vožnju nastavljate prema naselju Šafarsko, gdje možete posjetiti prapovijesnu naseobinu. Posije dobrog kilometra pređete državnu granicu Slovenija – Hrvatska.

R2-HR KROZ GORICE

Stazom Kroz gorice, koja je nešto zahtjevnijeg karaktera, no prolazi kroz živopisni vinorodni kraj Međimurja, možete krenuti na dva načina.

Jedan je da u središtu naselja Razkrižje, skrenete desno te za 0,5 km skrenete lijevo prema graničnom prijelazu Banfi, nakon kojeg stižete u naselje Štrigova.

Lakši put do Štrigove je da nakon 200 m po prelasku graničnog prijelaza Gibina, skrenete desno (staza je lakša jer izbjegnete teži uspon, no staza je tu nekoliko dulja) također prema Štrigovi. Tu možete posjetiti baroknu crkvu izgrađenu između 1739. i 1761. godine s poznatim Rangerovim freskama, državni arhiv Međimurja i vinorodno područje Međimurske vinske ceste.

R2-HR KROZ GORICE

Iz Štrigove, prateći oznake staze, nakon 3 km vožnje možete u naselju Jurovčak posjetiti farmu jelena, te nastaviti vožnju u smjeru Toplica Sveti Martin. Vozite se područjem koje je poznato po bogatoj termalnoj vodi već od 1911. godine kad su na tom području tražili naftu. Na ovom odsjeku pronaći ćete prenoćišta, ugostiteljsku ponudu te unutarnje i vanjske bazene s termalnom vodom.

Napuštajući toplice skrenite lijevo te se vozite prema naselju Gornji Koncovčak. Skretanjem lijevo prema Svetom Martinu na Muri i već nakon 0,2 km desno prema naselju Kapelščak koji je udaljen 1,5 km, možete posjetiti staru slamnatu kuću.

Ukoliko se niste odlučili za taj posjet, tada nastavljate označenom stazom prema naselju Sveti Martin na Muri gdje nastavljate vožnju po glavnoj stazi.

Slijedi naselje Žabnik, gdje možete posjetiti mlin na Muri.

Nadalje staza vodi kroz naselje Hlapičina, gdje možete skrenuti lijevo te se voziti bliže rijeci Muri makadamskom stazom. Jedan dio ceste je u neposrednoj blizini Mure gdje možete pratiti njezin tok. Na glavnu stazu priključujete se na početku Murskog Središća.

U nastavku vožnje biciklom na ulazu u Mursko Središće skrećete lijevo s glavne ceste prema rijeci Muri, uz koju dolazite do centra.

U TIC-u, u centru Murskog Središća možete potražiti informacije o prirodnim znamenitostima rijeke Mure i o prirodnoj baštini Međimurja. Ovdje možete krenuti prema Sloveniji ili nastaviti glavnom stazom.

R2-HR CESTOVNA

Vožnjom kroz kraj koji je poznat kao prvo nalazište nafte u Hrvatskoj i u svijetu, dolazite u Peklenicu, poznatoj po prvoj bušotini nafte u svijetu. Vožnju nastavljate kroz Križovec, a slijede naselja Miklavec, Ferketinec i Podturen. Na lijevoj Vas strani prati rijeka Mura do koje vodi više cesta, a udaljenost do Mure je do 2 km. Nakon Podturna, između lijepo obrađenih njiva vozite se kroz vrlo slična naselja, Novakovec, Dekanovec, Domašinec, Turčišće sve do naselja Donji Hraščan, gdje produžavate za Hodošan.

Nakon Hodošana vozite do naselja Goričan, te nastavljate do naselja Draškovec gdje skrećete lijevo, prema naselju Čukovec te dalje, za Donji Mihaljevec.

Iz Donjeg Mihaljevca vozite se prema Svetoj Mariji, i nadalje smjer HE Dubrava, kao da se vraćate prema kanalu-nasipu, te nastavljate prema naselju Donji Vidovec. Nastavljate prema naselju Donja Dubrava gdje možete u kovačnici isprobati vlastite kovačke vještine. Iz Donje Dubrave vožnju nastavljate preko mosta, do naselja Legrad, gdje se nalazi ušće Mure i Drave, koje je ujedno početak Dravske biciklističke staze.